În continuarea acestui articol vei afla care sunt principale motive pentru a avea un blog.
Am spus în articol anterior că cea mai inteligentă practică pe care o poți face în marketing este să ai un website și să știi cum să-l utilizezi la maximul de potențial.
Astăzi rămân tot în zona de website și vreau să îți vorbesc despre importanța de a avea un BLOG. Nu știu cu ce asociezi tu acest termen dar vreau să înțelegi că blogul este tot un model de website.
Dacă nu ai chef să citești, urmărește acest video:
Blogul este cel mai creativ instrument existent acum în mediul online.
Depășește orice platformă când vine vorba de distribuirea conținutului și de integrări cu alte platforme. Dar Haideți să o luăm cu începutul pentru că m-am entuziasmat un pic cam tare și nu vreau să te bulversez.
Asadar uite motivele principale pentru care merită să ai un blog:
Ai control total asupra viitorului tău.
Ce înseamnă asta? Pe fiecare platformă de socializare depinzi foarte mult de algoritmii platformelor respective. Am auzit de oameni care au fost scoși din afacerile proprii de câte un update de algoritm care le-a redus drastic vizibilitatea. Nu știu de cât timp ești atent la ce se întâmplă online dar dacă ai avea un pic de vechime ai știi că astăzi nici o platformă nu mai oferă acea creștere organică pe care au oferit-o în începuturile lor.
Poți colecționa adrese de e-mail
Pe blogul propriu îți poți colecționa adrese de e-mail pentru a aduce oameni înapoi pe site și le poți trimite notificări cu promoțiile pe care le ai pentru a-i face să cumpere mai mult.
Poți ranka pe google.
Asta inseamnă că blogul tău va răspunde pentru anumite cuvinte sau expresii cheie ceea ce îți va aduce clienți organic, fără să plătești. Asta este foarte important pentru că nu te mai bazezi pe o singură sursă de trafic. Mai ales acum când celelalte platforme au început să nu mai trimită oamenii afară din site.
Reclamele plătite costă din ce în ce mai mult.
Dacă vrei să crești o afacere online sau vrei să promovezi o afacere online atunci ai nevoie de surse alternative de trafic. Google apreciază enorm conținutul bazat pe text. Cel mai bun exemplu este wikipedia care rankeaza cu multe pagini in primele pagini google iar asta îi aduce 5.4 miliarde de vizite lunar.
Marketingul a migrat către o abordare omnichannel.
In acest moment sunt mai multe website-uri in online ca niciodată, numărul lor este estimat undeva la 1.18 miliarde site-uri in intreaga lume. Asta înseamnă ca afacerea ta are mai multă competiție in online ceea ce oferă consumatorului mai multe opțiuni. In acest context brandingul joacă un rol foarte important și voi aminti aici un studiu de la google care spune că dacă oamenii vor auzi despre tine sau te vor vedea de minim 7 ori sunt mult mai mari șansele să îți devină clienți. Blogul poate fi una dintre aceste întâlniri.
Blogul reprezintă propriul spațiu unde te poți exprima așa cum dorești.
Poți profita la maxim de toate opțiunile. Începând de la design, culori, mărimea și forma fontului, galerii de imagini și inserții de conținut video, toate aceste opțiuni sunt posibile atunci când ai propriul blog.
Există foarte multe plugin-uri care te pot ajuta să extinzi funcționalitățile unui blog și partea cea mai frumoasă este că această construcție se poate realiza în timp, pe măsură ce reușești să te conectezi cu publicul tău și să înțelegi mai bine care sunt preferințele acestuia.
Într-un articol viitor voi reveni cu primii pași pentru a porni un blog așa cum trebuie.
Spune-mi te rog într-un comentariu, ce crezi despre blogging? PLănuiește să iei treaba asta în serios?
Până data viitoare să aveți spor la content.