fbpx
Dark Light

Poti sa faci mai mult diin ceea ce îți place!

Această rețetă este una proprie. Mi-a luat ceva timp să o descopăr și cred că poate fi un punct de pornire pentru cei care își doresc o schimbare.

Lista asta te poate inspira mai ales dacă:

📌 simți că trebuie să faci o schimbare în viața ta, dar nu știi cum să începi.

📌 vrei mai mult timp pentru tine pentru că simți cum timpul trece prea repede și nu ai timp pentru toate.

📌 te simți controlat de rutina zilnică.

📌 simți că ai mai mult de oferit și faptul că nu poți face asta aduce frustrare.

📌 pur și simplu te-ai plictisit de ceea ce făceai și vrei o nouă provocare.

Uite care este primul pas pe care îl fac eu când simt că:

❌ am ajuns la burnout ( am consumat aproape toată energia și timpul de odihnă nu este suficient cât să-mi încarce bateria full)

Practic e ca și cum pun telefonul seara la încărcat dar nu se încarcă până la 💯 iar eu știu, încă de dimineață, că nu voi avea suficientă energie să termin sarcinile pe care mi le-am propus.

❌ vreau să schimb ceva la modul în care acționez, pentru a fi mai eficient, mai practic, mai implicat.

❌ nu-mi mai place rutina zilnică.

❌ nu mă mai simt provocat.

❌ nu mai am entuziasm pentru proiectele în care mă implic.

❌ nu mai sunt curios să aflu lucruri noi.

❌ nu mai vreau să împărtășesc.

Asta este o senzație tare ciudată. Atunci când nu sunt entuziasmat de proiectele pe care le am tendința e să mă retrag, ca un melc în cochilie. Nu vreau să vorbesc cu oamenii să le povestesc despre ceea ce fac. Simt că trebuie să fiu doar cu mine.

❌ nu mă mai simt inspirat.Așadar primul pas pentru a mă scoate din starea asta este să iau o pauză. Să renunț la tot, măcar pentru un moment.Să golesc sertarele. E ca atunci când faci curat în șifonier și începi să sortezi hainele. O parte o donezi, o parte o arunci, o parte o păstrezi și o aranjezi frumos în șifonier. Partea interesantă este că, procedând în acest fel, hainele donate, aruncate, vor crea un spațiu gol în șifonier. Acest spațiu este umplut ulterior cu haine care îți plac, care sunt utile, care se potrivesc mai bine cu cine ești acum.

✅ Este absolut vital pentru mine să iau pauze.

⏰ Pauzele pot fi uneori de câteva minute, càteva ore, zile sau chiar mai mult.

Totul depinde de starea în care te afli.

De cât de mult s-au consumat bateriile și de cât de mult timp este necesar să le reîncarci.

Cu cât pauza este mai mare, cu atât rezultatele ei vor fi mai eficiente și mai de durată. La mine așa funcționează.😎🧠

Tendința creierului nostru este să optimizeze procesele, să livreze scurtături.

De exemplu atunci când respiri, atunci când focalizezi obiecte de la distanță sau din apropiere creierul acționează fără ca tu să-i dai o comandă în acest sens. Toate procesele interne care țin de digestie, circulație, etc., sunt programate să se întâmple fără ca tu să fii nevoit să dai comenzi de fiecare dată.

Este un întreg sistem care funcționează pe pilot automat.

Asta este un lucru extraordinar.

🔂 Același lucru se întâmplă și cu restul obiceiurilor pe care le avem.

De multe ori se întâmplă automat, fără să fim conștienți de acțiunile noastre. Ce și cât mănânci, cât sport faci, cum răspunzi în fața unor situații în care ești pus.

✅ Pauza ajută să întrerupi această rutină care se crează în jurul tău.

🧘🏻‍♂️Pauza te ajută să îți îndrepți atenția de la toate lucrurile, obiceiurile, situațiile, care îți consumă energie, către tine.

⁉️ Este foarte inportant să te observi, să te analizezi, să îți pui întrebări.

📍 Ce din ceea ce faci, faci cu plăcere cu entuziasm și dacă nu îți face plăcere, de ce o faci?

📍 Cât din ceea ce faci este pentru că așa vrei și nu pentru că așa trebuie?

📍 Ceea ce faci este pentru că ai ales nu pentru că așa ai văzut sau așa ți s-a spus?

📍 Ce anume din ceea ce ești astăzi îți aparține și ce ai luat de la altcineva, poate de la părinți sau din familie sau de la prieteni?

Deși tendința este să muncim mult, să păstrăm focusul pentru anumite proiecte, o bucată mai mare de timp, pentru ca mai apoi să ne recompensăm cu o pauză lungă, studiile de specialitate spulberă acest mit.

Pauzele dese sunt mai eficiente pentru focalizarea atenție și generarea de idei noi.

✅ Pauzele sunt eficiente atunci când vrei să înveți lucruri noi. Noile studii arată că reținem informații mai bine atunci când sunt structurate pe secțiuni mici. Atunci când înveți lucruri noi creierul secretă diferite substanțe. Două enzime joacă un rol important. Acestea sunt eliberate în timpul învățării de noi informații. Dar ele nu sunt eliberate împreună. Efectul lor se manifestă la distanță. Învățăm mai bine când cele două enzime sunt prezente în același timp. Succesul crește considerabil atunci când facem pauze mai dese.

✅ Pauzele ne împiedică să ne plictisim.

Pauzele ajută la păstrarea informațiilor și la realizarea conexiunilor. Cum zice prietenul meu R.R. Când ai o provocare pentru care nu ai o soluție: O lași acolo,în spatele minții să lucreze. De multe ori se rezolvă singură. Fără să fie neapărat nevoie de concentrare.

✅ Pauzele ne ajută să ne reevaluăm obiectivele.

Obișnuiesc să mă întreb des:

Ceea ce faci acum te apropie sau te îndepărtează de obiectivele tale?

⁉️ Lasă un comentariu și spune cum funcționează pauzele pentru tine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare
Total
0
Share